APPLICATION FORM

The process from applying to moving in
申し込みから入寮までの流れ



1. Application – 申し込み

After checking the requirements for applying in the “news” section on the top page, please fill out the necessary information in the application form.

トップページ「NEWS」欄の募集要項・要領を確認の上、入寮申込フォームに従い必要事項を入力してください。



2. Application review – 入寮審査

In general, all exchange students are given priority for living in the dorm.

基本的に交換留学の学生全員は優先入寮できます。



3. Requirements and process for moving in – 入寮許可・手続き

We will respond by email with application results. (As soon as we have reviewed your application)

入寮の可否は電子メールで回答します。

*People who have set their email to reject emails from certain websites or with URLs in the text may not be able to receive our emails. Please set your email to receive emails from the domain obirin.ac.jp. The process for this depends on your device.

*ドメイン・指定受信・本文にURLがあるメールの受信拒否などの制限をかけている方は、本学からのメールを受信出来ない場合がございます。本学ドメイン「obirin.ac.jp」を指定受信設定してください。設定方法は端末により異なります。

Along with an email giving permission to live in the dorm, we will attach a “request for dorm payment” form. Please pay by the requested date. ( If we cannot confirm your payment, your application may be canceled. )

入寮許可の通知に添付して、「寮費振込み依頼書」を送ります。所定の期日までに納入してください。( 入金の確認ができない場合は申請無効となります。



4. Move-in date – 入寮日

Please move in on the designated day in the last week of August.

3月下旬の指定された入寮日に入寮してください。(海外からの留学生は要相談)



5. About applications for rooms for two people – 二人部屋の申込みについて

You can only move in if both applicants have agreed and applied together.
Two-person rooms are only for same-gender pairs.
In case one person decides to leave the dorm, we may change the room of the remaining student and/or change the dorm fee. In this case, the fee becomes 70,000 yen. However, if the student’s leaving the dorm was unavoidable, we can change the remaining student’s room without changing the fee.

入寮時に2人で同意して申込んだ場合のみ入居できます。
2人部屋の使用は同性に限ります。
2人のうちの片方の寮生が退寮した場合は、居留する寮生の居室移動や寮費の変更を行うことができます。その時の寮費は70,000円となります。但し、やむ得ない理由場合に限り、寮費は据え置きのまま居室の移動も免除されます。



6. Move-in cancellation – 入寮キャンセル

Please note that up to the day before entering the dormitory ,
10% of the dormitory fee will be collected as a cancellation fee and Refund fee will be borne by the person.

入寮日前日までは寮費の10パーセントをキャンセル料として徴収し、返金手数料も本人負担となりますのでご了承ください。
入寮日以後のキャンセルは返金できません。

Cancellations after the Dormitory day are not fully refundable.
You can stay in the dormitory for up to two years
As a general rule, you cannot move in or out of the dormitory during the semester.
You cannot specify the dormitory to enter.

*在寮期間は最長2年間です。原則として学期途中の入退寮はできません。
*入寮する宿舎(国際寮もしくは第二国際寮)の指定は出来ません。




【Contact for questions about living in the dorms】
入寮に関する問い合わせ先

J. F. Oberlin University
〒252-0206 Kanagawa-ken, Sagamihara-shi, Chuo-ku, Fuchinobe 3-5-41
Phone:042-750-5564 (Monday~Friday 9:00 AM~5:00 PM) 
Email:fih@obirin.ac.jp

桜美林大学国際寮
〒252-0206 神奈川県相模原市中央区淵野辺3-5-41
TEL:042-750-5564 (月~金 9:00~17:00) 
Eメール:fih@obirin.ac.jp